DHL

DHL śledzenie przesyłki – jak wygląda?

DHL to firma kurierska założona w Niemczech. Ma jednak zasięg ogólnoświatowy, z oddziałami w ponad 200 krajach – w tym w Polsce. Wysłać można paczkę zarówno krajową, jak i zagraniczną. Firma DHL oferuje usługę śledzenia paczek będących w doręczeniu. DHL śledzenie przesyłki – jak wygląda i jak działa?

Śledzenie paczki DHL Parcel

Paczkę może śledzić zarówno jej nadawca, jak i odbiorca – wystarczy podać na stronie internetowej numer przesyłki. Numer paczki obydwie strony dostaną w mailu bądź w wiadomości tekstowej po jej nadaniu. Jest on konieczny do śledzenia – jeśli odbiorca go automatycznie nie dostał powinien poprosić o niego nadawcę. Numer paczki DHL Parcel dla przesyłek krajowych ma 11 cyfr, zaczyna się zawsze od 1 i składa się tylko i wyłącznie z cyfr (bez liter czy znaków specjalnych). Śledzić można maksymalnie 10 przesyłek w jednym wyszukiwaniu – należy wpisać numery, oddzielając je od siebie przecinkiem.

Przesyłkę można darmowo przekierować do punktu odbioru DHL Parcel, jeśli np. nie ma nas w domu. Jeśli nie zostanie ona przez nas odebrana, kurier dostarczy ją do najbliższego punktu DHL Parcel. Punkty znajdują się w wielu sklepach sieci Żabka, Kaufland, InMedio, Abc, Biedronka. Do przekierowania i do odbioru w punkcie potrzebny jest PIN, który odbiorca dostanie w wiadomości tekstowej automatycznie.

Doręczenie i reklamacje

Data doręczenia przesyłki DHL będzie dla odbiorcy podana w wiadomości tekstowej oraz w mailu. W mailu podana będzie również szacowana godzina doręczenia (szacowanie na podstawie historii doręczeń w tym rejonie). Z punktu DHL Parcel przesyłkę można odebrać w godzinach jego działania – często jest to nawet od 6:00 do 23:00 (np. większość sklepów sieci Żabka w dni robocze).

Paczkę DHL, która nie została dostarczona w terminie bądź została zniszczona podczas doręczenia, klient ma prawo zareklamować. Powinien zrobić to w ciągu 7 dni kalendarzowych od doręczenia. Można zrobić to przez internet, wypełniając specjalny formularz na stronie internetowej kuriera. Zostaną podjęte kroki, by wyjaśnić zaistniałą sytuację.